Nieuwe naam en logo voor Gorcums Reisburo

GORINCHEM Sinds deze maand, 40 jaar na de opening van het Gorcums Reisburo aan de Concordiaweg in Gorinchem, gaat Gorcums Reisburo verder onder een nieuwe naam met uiteraard een nieuw passend logo: GRgroep, wat staat voor Gorcums Reisburo Groep.

Het Gorcums Reisburo is in de 40 jaar van haar bestaan flink gegroeid; zowel in omzet als in personeel en vestigingen. De afgelopen twee jaar heeft het bedrijf haar dienstverlening uitgebreid en is hard gewerkt aan branding van haar 4 labels : Regio Reisburo, PilootKOEN, Traveltroef en het ReisTeam.

De Regio Reisburo's in Gorinchem, Leerdam en Hardinxveld zijn flink verbouwd en de zeer ervaren reisadviseurs hebben zich ontwikkeld tot personal travel shopper en landenspecialist. Reisburo Arkelstede is omgedoopt in het sterke online merk Traveltroef. Directeur Frank Visch: ,,We zijn met Traveltroef.be ook actief in België, hebben vestigingen buiten Gorinchem en klanten uit heel Nederland; we zochten een wat bredere naam, als overkoepelende "paraplu" voor alle labels."

In samenwerking met René Bleuanus van Maradona Creative Agency is gekozen voor de naam Gorcums Reisburo Groep; afgekort de GRgroep. Frank Visch: ,,Ja, inderdaad, nog steeds de naam Gorcums Reisburo erin. We willen de komaf niet verloochenen en zijn beretrots op wat onze ouders Hugo en Janny Visch hier in Gorinchem hebben opgezet."

De GRgroep bestaat nu uit: Regio Reisburo Gorcum (Concordiaweg, Gorinchem), Regio Reisburo Lingestreek (Leerdam), Regio Reisburo Alblasserwaard (Hardinxveld), Traveltroef ( Arkelstraat, Gorinchem) met online prijsvechters Traveltroef.nl en Traveltroef.be, de eigen touroperator Het ReisTeam en zakenreisburo PilootKOEN. Die laatste gaat dit voorjaar verhuizen naar een karakteristiek pand in de binnenstad van Gorinchem. Frank Visch: ,,Zakenreizen is zo'n belangrijke tak van ons bedrijf, dat PilootKOEN een eigen locatie verdient. Daarnaast groeit het simpelweg uit zijn jasje en is uitbreiding van werkplekken noodzakelijk."

De GRgroep is altijd met de tijd meegegaan en heeft ingespeeld op de actuele vraag vanuit de markt met succesvolle websites, maar ook met reizen op maat door persoonlijk contact. Daarnaast is het altijd waakzaam gebleven op kwaliteit en zekerheid, maar vooral het verplaatsen in de gedachte van de klant. Het nieuwe logo en de gedachte erachter zijn te zien op www.grgroep.nl.