Bakker Bas vindt nieuwe uitdaging

Advertorial

GORINCHEM Bakker Bas en Délifrance. Ze zijn sinds jaar en dag buren in het Piazza Center, maar op 1 februari krijgen ze ook dezelfde eigenaar. Bas Hendrikx en zijn vrouw Marjolein nemen de zaak over. ,,Délifrance is een mooie aanvulling op ons bedrijf."

Bas en Marjolein Hendrikx zijn een begrip in Gorinchem. De lokale ondernemers startten zo'n 23 jaar terug met brood- en banketwinkel Bakker Bas, die nu in het Piazza Center gevestigd is. Het stel is sinds medio vorig jaar bezig met de overname van boulangerie Délifrance. Bas: ,,We wilden er graag een zaak met eetgelegenheid bij en waren al een tijdje aan het rondkijken. Onze 'buurman' van Délifrance gaf aan dat hij wilde stoppen. Dat was voor ons een mooie kans. We trokken de stoute schoenen aan en voor we het wisten zaten we in het overnametraject. Na bijna een jaar van voorbereiding kunnen we vanaf 1 februari aan de slag met onze nieuwe uitdaging. Délifrance is een mooie aanvulling op ons huidige bedrijf en we hebben er enorm veel zin in."

Van de overname van de Gorichemse vestiging is voor de klanten van zowel Bakker Bas als Délifrance weinig te merken. Hendrikx: ,,De medewerkers en de uitstraling blijven hetzelfde. Ook met de producten wordt niet geschoven; beide bedrijven hebben hun eigen bakkerij en bakken hun eigen producten. Het zijn echt twee aparte ondernemingen." De bedrijven hebben wel veel raakvlakken in de horecamarkt. Bas: ,,We bieden beide brood- en patisserieproducten aan en werken met kwalitatief hoogwaardige leveranciers en merken. Daarnaast hebben we beide een bedrijfscateringservice met belegde broodjes. De nadruk van Délifrance ligt op vers voedsel en goede service en dat sluit perfect aan bij de doelstelling van Bakker Bas."

De overname heeft ook achter de schermen zijn voordelen. ,,Het werkt als een kruisbestuiving.", vertelt Bas verder. ,,De deskundigheid en expertise van het ene bedrijf kunnen we nu ook inzetten bij het andere bedrijf. Daarnaast biedt Délifrance Nederland ons cursussen en trainingen op managementgebied aan, die we direct kunnen toepassen omdat we bij beide bedrijven dicht op de werkvloer zitten. De oude en nieuwe kennis kunnen we gebruiken om onze ondernemingen nóg beter te maken.

Délifrance is een Frans bedrijf dat wereldwijd meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten heeft. In de Benelux zijn er meer dan 200 vestigingen. De boulangerie werkt met een franchise formule; de eigenaren van de verkooppunten exploiteren de handelsnaam en voeren daarmee het Délifrance concept door. De broodjeszaken spelen in op verschillende eetmomenten, bakken hun producten vers af en beleggen de broodjes voor het oog van de consument. De klanten kunnen rustig gaan zitten in de moderne en sfeervolle lunchroom of hun broodje voor onderweg bij de counter bestellen. Het bedrijf houdt zijn Franse roots en expertise niet verborgen en dat is te merken aan de smaakvolle producten.

Meer informatie over Délifrance Gorinchem is te vinden op www.delifrance-gorinchem.nl