• v.l.n.r Bart en Mas van Arkel in de zaak van Warmteservice Gorinchem

    Kevin de Bruin

Warmteservice biedt veel service

GORINCHEM CV-Ketels, radiatoren, vloerverwarming, sanitair, dakbedekking, installatiemateriaal en elektromateriaal. Een hele mond vol. Bart van Arkel, 24 jaar jong, weet er veel vanaf en start dan ook zijn eigen zaak in Gorinchem. Hierbij krijgt hij volop ondersteuning van zijn vader Mas, die al jaren bedrijfsleider is van Warmteservice Tiel.

door Kevin de Bruin

Kennis van zaken zit al jarenlang in de familie. Bart van Arkel heeft al een bak aan ervaring mogen opdoen door in de vestiging van zijn vader te werken. Hier startte hij als normale werknemer. Toch merkte Bart al snel dat hij aan meer toe was. Zijn handen jeukten om aan een nieuwe uitdaging te beginnen.

Een nieuw hoofdstuk in zijn carrière startte nadat hij in de voetsporen van zijn vader trad. Hij werd al snel bedrijfsleider van een nieuwe vestiging van de landelijke keten: Warmteservice Gorinchem. ,,Ik heb al veel gedaan, maar tot ik op deze positie terecht kwam, merkte ik dat alles het net niet was. Met deze nieuwe baan heb ik echt het idee dat ik op de juiste plaats zit."

Bart is nog vrij jong, maar laat zich hier niet door belemmeren. ,,Wanneer nieuwe klanten mij voor het eerst zien, hebben ze soms bedenkingen als ze zo een jonge knul achter de balie zien staan. Ik hoef daarentegen enkel mijn mond open te doen of ze hebben al snel door dat ik veel verstand van zaken heb." Sowieso vindt Bart het leuk om met de klanten in zijn zaak in gesprek te gaan. ,,Je leert veel nieuwe mensen kennen. Mensen waarmee je goede contacten onderhoudt keren ook terug als vaste klant. Van deze mensen weet ik vaak al op voorhand wat ze nodig hebben." Zowel hij als zijn vader denken dat Warmteservice meer biedt dan een bouwmarkt dat kan. Mas: ,,Verkopers weten daar in welk schap producten liggen, maar ze zijn niet in staat om persoonlijk advies te geven."

Voor Bart en Mas is het belangrijk dat klanten niet als een nummertje worden beschouwd. Veel klanten van Warmteservice Gorinchem zijn ZZP'ers en andere bedrijven. Soms heeft een klant de wens dat materiaal ook wordt geïnstalleerd. ,,Wij doen dit zelf niet, maar brengen onze klanten wel met alle liefde met elkaar in contact." Zo kan het dat een ZZP'er weer nieuwe klanten krijgt doordat Bart ze naar hen doorverwijst. Bart wil op die manier een goede relatie met klanten opbouwen. Mas: ,,Deze aanpak vind je ook al jaren terug in ons filiaal van Warmteservice Tiel."

De komst van Warmteservice Gorinchem speelt in op de groeiende vraag van klanten. ,,Voorheen bestelde je het bij mijn zaak in Tiel", vertelt Mas. Hij reed dan al snel een half uur heen en ook weer een half uur terug om materialen af te leveren. ,,Dat moest sneller kunnen!" Samen met zijn zoon maakte hij dan ook al snel plannen om in Gorinchem een vestiging te openen. ,,Ondertussen is dit een echt familieproject geworden", vertelt Mas.

i[ Warmteservice Gorinchem, Schelluinsestraat 2A, 0183 767 130, website: warmteservice.nl